تست شماره یک برای پیام ویژه تست شماره دو برای پیام ویژه این یک پیام سوم ویزه است برای ارسال این یکی از پیام چهارم های ویژه است 0
ارکان نهاد
برنامه ها
جشنواره ها
کارگاه ها
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
مسابقات
مسابفات
اسامی برندگان
حلقه های معرفت
آشنایی با حلقه های معرفت
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
کرسی های آزاد اندیشی
آشنایی با کرسی های آزاد اندیشی
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
نهضت تفسیر
آشنایی با نهضت تفسیر
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
احکام دانشجویی
مفاهیم و اصطلاحات احكام
پایگاه اطلاع رسانی مراجع معظم تقلید
احکام شرعی
دانش افزایی سیاسی
آشنایی با دانش افزایی سیاسی
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
سیاسی
مباحث روز
ولایت فقیه
انقلاب اسلامی
جریان شناسی سیاسی
بیداری اسلامی
جنگ نرم
اصطلاحات سیاسی
فرهنگی
فرق و ادیان
قرآن و احادیث
اهل بیت
مهدویت
امام خمینی
مقام معظم رهبری
سایر شخصیت ها
اجتماعی و هنری
ورزشی
نشریات
سبک زندگی
اخلاق دانشجویی
توصیه های تربیتی
فضائل اخلاقی
رذائل اخلاقی
تالار گفتگو
کرسی مجازی
هم اندیشی مجازی (ویژه اساتید)
گالری تصاویر
فیلم و کلیپ
اینفوگرافی
گالری صوتی
کاریکاتور
دانلودها

فیس بوک از کاربرانش تست روان شناسی گرفت.

تعداد بازدید : 753
فیس بوک از کاربرانش تست روان شناسی گرفت.

به نقل از دیلی میل،  مدیران سایت فیس بوک با بررسی داده‌های 689003 کاربر برای یک هفته بر روی آنها آزمایش های روانشناسی به عمل آورده و نتایج این بررسی ها را در یک مجله علمی منتشر کرده‌اند.

این بررسی‌ها نشان داده که پست‌های منفی کاربران با واکنش‌های مثبت بیشتری مواجه شده است. هدف اصلی این بررسی‌ها پی بردن به تاثیر پست‌های ارسالی کاربران بر حال و هوا و شرایط روحی دیگر کاربران بوده است.

نکته مهم دیگری که از طریق این بررسی به دست آمد، این بود که کاهش پست‌های مثبت منجر به افزایش پست‌های منفی در این سایت می‌شود.

نتیجه کلی این بررسی آن بوده که قرار گرفتن در معرض احساسات دیگر کاربران منجر به تغییر رفتار و پست‌های دوستان وی می‌شود و از جمله کاربرانی که در معرض پست‌های احساسی قرار می گیرند مطالبی را ارسال می کنند که متناسب با آن احساسات است.

پست‌های منفی اگر چه همدلی و حمایت دیگر کاربران را برمی‌انگیزند، اما به کاهش ارسال پست‌های مثبت هم منجر شده و در عوض پست‌های حاوی احساسات منفی جایگزین می‌شوند. در مقابل زمانی که کاربران پست‌های مثبت و شاد ارسال می کنند، بقیه هم از همین الگو پیروی می‌کنند.

فیس بوک به همین منظور میلیون‌ها پست را بررسی کرده و پی برده که چهار میلیون پست حاوی احساسات مثبت و 1.8 میلیون پست حاوی احساسات منفی بوده‌اند.

این بررسی تنها بر روی کاربران انگلیسی زبان فیس بوک انجام شده، اما محدوده جغرافیایی خاصی برای انجام آن در نظر گرفته نشده است.