تست شماره یک برای پیام ویژه تست شماره دو برای پیام ویژه این یک پیام سوم ویزه است برای ارسال این یکی از پیام چهارم های ویژه است 0
ارکان نهاد
برنامه ها
جشنواره ها
کارگاه ها
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
مسابقات
مسابفات
اسامی برندگان
حلقه های معرفت
آشنایی با حلقه های معرفت
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
کرسی های آزاد اندیشی
آشنایی با کرسی های آزاد اندیشی
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
نهضت تفسیر
آشنایی با نهضت تفسیر
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
احکام دانشجویی
مفاهیم و اصطلاحات احكام
پایگاه اطلاع رسانی مراجع معظم تقلید
احکام شرعی
دانش افزایی سیاسی
آشنایی با دانش افزایی سیاسی
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
سیاسی
مباحث روز
ولایت فقیه
انقلاب اسلامی
جریان شناسی سیاسی
بیداری اسلامی
جنگ نرم
اصطلاحات سیاسی
فرهنگی
فرق و ادیان
قرآن و احادیث
اهل بیت
مهدویت
امام خمینی
مقام معظم رهبری
سایر شخصیت ها
اجتماعی و هنری
ورزشی
نشریات
سبک زندگی
اخلاق دانشجویی
توصیه های تربیتی
فضائل اخلاقی
رذائل اخلاقی
تالار گفتگو
کرسی مجازی
هم اندیشی مجازی (ویژه اساتید)
گالری تصاویر
فیلم و کلیپ
اینفوگرافی
گالری صوتی
کاریکاتور
دانلودها

«سرگرمی» در محیط کار یادگیری کارکنان را بالا می‌برد

تاریخ : 1396/12/08            تعداد بازدید : 145

پژوهشی که در مجله‌ی Vocational Behavior چاپ شده نشان می‌دهد سرگرمی در محیط کار باعث می‌شود به طور معناداری یادگیری غیررسمی در کارمندان بالا برود. یادگیری غیررسمی یعنی کارکنان بدون این‌که سر کلاس بنشینند یا جزوه‌ای دریافت کنند آموزش ببینند. آموزش‌های غیررسمی یکی از راه‌های رایج و موثر برای بالا بردن کارایی در یک شرکت است.

مایکل توز استاد مدیریت گفته: «بیشتر یادگیری کارکنان سرکار جدا از میز کار یا کلاس‌های آموزشی اتفاق می‌افتد.»

تجارب جدید در محیط امن و یادگیری بیشتر

برنامه‌های سرگرم‌کننده به‌خودی‌خود به ما درس نمی‌دهند. این فعالیت‌ها فضای مناسب برای یادگیری را می‌سازند. برای مثال افراد در یک محیط شاد با برنامه‌های جالب و سرگرم‌کننده بیشتر تمایل دارند برای مسائل مختلف راه‌های جدید پیدا کنند و از اشتباهات احتمالی نترسند.

ممکن است بین یادگیری و برنامه‌های سرگرم‌کننده سرکار ارتباطی پیدا نکنید. احتمالا تصور اینکه بین سرگرمی و باقی ماندن در شرکت یا سرگرمی با کارایی و خلاقیت رابطه وجود دارد راحت‌تر باشد. با این حال باز هم تاکید می‌کنیم یک محیط کار شاد و سرگرم‌‍کننده فضای امنی می‌سازد که کارکنان را به تجربه جدید و یادگیری متمایل می‌سازد.

در این پژوهش برنامه‌های سرگرم کننده‌ای بررسی شد که با حمایت مدیریت شرکت‌ها برای بهتر کردن حال کارکنان (مثل فعالیت‌های گروهی و جشن‌های داخل سازمان برای دستاوردهای جدید) برگزار شده بودند.

یافته‌های این پژوهش نشان داد حمایت‌ها و پشتیبانی مدیریت از سرگرمی‌ها در محیط کار بیشتر از حمایت مستقیم آن‌ها از یادگیری کارکنان و کلاس‌های آموزشی اهمیت دارد.

کار گروهی و یادگیری بیشتر


همکاران در یک بازی یا برنامه سرگرم‌کننده دور هم جمع می‌شوند، هم را بهتر می‌شناسند، خارج از رقابت یا مسائل کاری، روابط بهتری برقرار می‌کنند و یاد می‌گیرند چطور به هم کمک کنند. این برنامه‌ها در محیط کار انسجام گروهی به وجود می‌آید.

حمایت مدیران از سرگرمی در محیط کار باعث می‌شود کارمندان انعطاف‌پذیری، خوش‌بینی و توجه بیشتری به وظایفشان داشته باشند.

با این همه باید یادآوری کنیم سرگرمی نوش‌داروی یادگیری و بهره‌وری بیشتر نیست. پژوهش‌های گذشته نشان داده سرگرمی ممکن است بهره‌وری را کم کند. مدیران باید به‌صورت انتخابی سرگرمی مناسب را برای تشویق به یادگیری و کارایی بهتر گزینش کنند.

دکتر توز می‌گوید: «تاکتیک‌های مدیریتی همیشه مزایا و معایبی دارند و هیچ وقت نمی‌توانید یک محیط کار بی‌نقص بسازید. بنابراین برنامه‌ریزی برای سرگرمی در محیط کار چالش شماست.»

در آینده نزدیک درمورد این‌که چطور می‌توانیم محیط کار شاد و سرگرم‌کننده‌ای بسازیم خواهیم گفت.

منبع: Science Daily