تست شماره یک برای پیام ویژه تست شماره دو برای پیام ویژه این یک پیام سوم ویزه است برای ارسال این یکی از پیام چهارم های ویژه است 0
ارکان نهاد
برنامه ها
جشنواره ها
کارگاه ها
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
مسابقات
مسابفات
اسامی برندگان
حلقه های معرفت
آشنایی با حلقه های معرفت
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
کرسی های آزاد اندیشی
آشنایی با کرسی های آزاد اندیشی
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
نهضت تفسیر
آشنایی با نهضت تفسیر
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
احکام دانشجویی
مفاهیم و اصطلاحات احكام
پایگاه اطلاع رسانی مراجع معظم تقلید
احکام شرعی
دانش افزایی سیاسی
آشنایی با دانش افزایی سیاسی
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
سیاسی
مباحث روز
ولایت فقیه
انقلاب اسلامی
جریان شناسی سیاسی
بیداری اسلامی
جنگ نرم
اصطلاحات سیاسی
فرهنگی
فرق و ادیان
قرآن و احادیث
اهل بیت
مهدویت
امام خمینی
مقام معظم رهبری
سایر شخصیت ها
اجتماعی و هنری
ورزشی
نشریات
سبک زندگی
اخلاق دانشجویی
توصیه های تربیتی
فضائل اخلاقی
رذائل اخلاقی
تالار گفتگو
کرسی مجازی
هم اندیشی مجازی (ویژه اساتید)
گالری تصاویر
فیلم و کلیپ
اینفوگرافی
گالری صوتی
کاریکاتور
دانلودها

تلاش غرب براي تناقض‌نمايي فرهنگ روزمره مردم ايران

تعداد بازدید : 996

 تلاش غرب براي تناقض‌نمايي فرهنگ روزمره مردم و فرهنگ رسمي در ايران

ررنگ كردن هنر و فرهنگ زيرزميني در ايران كه بيشتر هم محدود به مناطق بالاي شهر تهران مي‌شود و قالب كردن آن به عنوان فرهنگ اصلي مردم ايران كه «زير پوست شهر» جريان دارد، يكي از خط‏هاي اصلي رسانه‌هاي غربي و موازي با آن رسانه‌هاي شبه‌روشنفكران وطني در حوزه فرهنگ و هنر است.

 در همين زمينه اخيرا مجله جهانی مُد FSHN که مقر اصلی آن در سان‌فرانسیسکوی آمریکا است، براي رسميت دادن به «مدلينگ و فشن» در ايران برای اولین بار بخش ویژه خود را به عکس‌ مُدل‌هایی از داخل ایران اختصاص داده است.
 
 
الیزابت تیریوت، ناشر این مجله صريحا هدف اين پرونده را نشان دادن تضادهاي «فرهنگ روزمره و فرهنگ رسمي» در ايران بيان مي‌كند و در اين رابطه مي‌گويد:«این بخش ویژه، شامل کارهای گروه طراحی زریر است که توسط عکاس شجاع و به شکلی باورنکردنی بااستعداد، “افرا پورداد” عکاسی شده و به دنیا، نمایی از پشت پرده‌ای آهنین را ارایه می‌دهد و در عین حال به شما این اجازه را می‌دهد تا تضاد‌ها و فرهنگ روزمره ایران را ببینید. ما افتخار می‌کنیم که اولین مجله‌ای هستیم که دست به چنین کاری زده است.»
 
 
این بخش ویژه که «تغییر چهره تهران»(Tehran Face-Off) نامگذاري شده است، در بازار تجریش تهران، و خانه‌ی مشهور منوچهری در کاشان عکس‌برداری شده و در تهیه‌ی آن، تیمی ده نفره شامل عکاس، مدل، طراح، آرایش‌گرها، دستیاران، و کسانی که مراقب اوضاع بودند، نقش داشتند.
 
سايت مجله مد نيز با انتشار اين عكس‌ها به اين نكته اشاره كرده است که «هدف این مجموعه عکس این است تا تضادهای موجود درون جامعه امروز ایران را نشان دهد. این‌که چگونه نسلی که دهه‌ی بیست خود را سپری می‌کند، در حال عقب زدن مرزهای سنت چند صد ساله است.»
 
 
به هر حال آلبوم عکس «تغییر چهره تهران» نمونه‌ايست از تلاش‌هاي رسانه‌هاي غرب و جريان داخلي آن‌ها براي پررنگ نشان دادن فرهنگ جاري مردم ايران و فرهنگ رسمي ترويج‌شده توسط حكومت، البومي كه در آن دختری که از پشتوانه وجود تیمی ۱۰ نفره از گریمور و نورپرداز و عکاس و ... بهره می‌برد مي‌خواهد تا در بازی رنگ‌ها و لعاب‌ها خود را نمونه‌اي از فرهنگ غالب ایران و ایرانیان نشان دهد.
 
اما فارغ از تلاش‌هاي غرب و شبه‌روشنفكران وطني سوال اساسي كه در اين بين مطرح مي‌شود اين است كه عموما انجام هر گونه پروژه عکاسی و یا فیلمبرداری حتی برای واحدهای خبری نیازمند صدور مجوز لازم مبادی مربوطه است. آیا طبق همين قاعده این گروه نيز مجوز عكس‌برداري فشن در دل بازار تجريش را داشته است؟ و اگر نداشته است بر چه مبنايي اكثر گروه‌هايي مستندساز و عكس‌بردار داخلي براي هرگونه تصويربرداري و عكس‌برداري در سطح شهر به مشكل برمي‌خورند و نياز به مجوز دارند اما گروه‌هاي خارجي و حتي گروه‌هاي زيرزميني داخلي به راحتي اقدام به هرگونه تصويربرداري و عكس‌برداري در سطح شهر مي‌كنند؟(رجانيوز از مخاطبان خود بابت انتشار اين تصاوير عذرخواهي مي‏كند)