تست شماره یک برای پیام ویژه تست شماره دو برای پیام ویژه این یک پیام سوم ویزه است برای ارسال این یکی از پیام چهارم های ویژه است 0
ارکان نهاد
برنامه ها
جشنواره ها
کارگاه ها
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
مسابقات
مسابفات
اسامی برندگان
حلقه های معرفت
آشنایی با حلقه های معرفت
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
کرسی های آزاد اندیشی
آشنایی با کرسی های آزاد اندیشی
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
نهضت تفسیر
آشنایی با نهضت تفسیر
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
احکام دانشجویی
مفاهیم و اصطلاحات احكام
پایگاه اطلاع رسانی مراجع معظم تقلید
احکام شرعی
دانش افزایی سیاسی
آشنایی با دانش افزایی سیاسی
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
سیاسی
مباحث روز
ولایت فقیه
انقلاب اسلامی
جریان شناسی سیاسی
بیداری اسلامی
جنگ نرم
اصطلاحات سیاسی
فرهنگی
فرق و ادیان
قرآن و احادیث
اهل بیت
مهدویت
امام خمینی
مقام معظم رهبری
سایر شخصیت ها
اجتماعی و هنری
ورزشی
نشریات
سبک زندگی
اخلاق دانشجویی
توصیه های تربیتی
فضائل اخلاقی
رذائل اخلاقی
تالار گفتگو
کرسی مجازی
هم اندیشی مجازی (ویژه اساتید)
گالری تصاویر
فیلم و کلیپ
اینفوگرافی
گالری صوتی
کاریکاتور
دانلودها

ماجرای تشرفی که به سرانجام نرسید

تعداد بازدید : 1399
ماجرای تشرفی که به سرانجام نرسید

به نام خدای مهربان خدای مهربانم! بنده‌ای هستم از خیل بیشمار بندگانت که آرزوهای دور و دراز(1) مرا به خود مشغول کرده.

بنده‌ای که دنیا هر روز برای او به چهره‌ای جدید جلوه‌نمایی می‌کند تا از تو دورش کند.

خدای خوبم! از ته دل دوستت دارم، اما راه ابراز محبت به تو را نمی‌دانم. می‌دانم که هر آنچه دارم از توست. می دانم که دم و باز دمم از توست. می دانم که دار و ندارم تویی. همه ی اینها را خوب می‌دانم. اما نمی‌دانم چرا کسلم برای حرف زدن با تو(2) و کاهلم برای اطاعت از آنهایی که مرا به تو رهنمون می‌شوند.(3)

وقتی خودم هستم و خودت، وجودم پر از توست  که سبحانی، پاک از هر بدی و آلودگی. اما وقتی پا در دنیای پلشت بیرون می‌گذارم، آن‌وقت، دنیا با تمام مظاهرش و شیطان با تمام ابزارش روبرویم صف می‌کشند. من می‌مانم و هجوم این همه نیزه بر پیکره‌ی ایمانم به تو خدای پاکم. من می‌مانم و روحی افسرده از این همه دنیا طلبی و لابد همین است که قیام و قعودم را به تو سست می‌کند.

خدایا! می‌دانم که با غرق شدنم در مظاهر دنیا و شیطان، قلب ولیّ‌ات را می‌آزارم.(4) می‌دانم که بودنم با هر آنچه مرا به پلشتی و آلودگی می‌کشاند ظهور حجتت را دورتر و دورتر می‌کنم.(5) اما به خداوندی خودت که نمی‌خواهم این‌گونه باشم.

خدایا! از همین حالا‌، همین دم تو را به همو که آخرین ذخیره‌ات در میان ما بندگان است قسم می‌دهم که نجاتم دهی از این کثافات باطنی و ظاهری که من و دنیای اطرافم را گرفته.

خدایا! دلم می‌خواهد بنده‌ی خوبی برایت باشم. می‌خواهم با امام زمان رفاقت کنم.(6) دوست دارم لذت در سپاهش بودن را بچشم. کمکم کن مشمول دعایش شوم که دعای امام مستجاب است.

 

***

حدیثی از امام جعفر صادق علیه‌السلام درباره‌ی امام مهدی عجل‌الله تعالی فرجه الشریف

ما دولت و حکومتی داریم که هر وقت خداوند بخواهد برپا شده و زمانش می رسد. بعد فرمودند: هرکس که علاقمند است از جمله اصحاب قائم علیه‌السلام ما باشد می‌بایست منتظر بوده و عملش با تقوی و صاحب محاسن و خوبیهای اخلاقش باشد، این شخص منتظر واقعی است، و چنانچه بمیرد و قائم علیه‌السلام پس از مرگ او قیام کند، اجر و پاداش او هم‌پایه ثواب و پاداش کسی است که قیام حضرت را درک کرده باشد، پس تلاش کنید و منتظر باشید، گوارای وجودتان ای جماعتی که مورد رحمت الهی قرارگرفته‌اید.(7)


***

طرح گرافیکی

 

 اللهم عجل لولیک الفرج

 برای دریافت پوستر در ابعاد بزرگ روی تصویر کلیک کنید

***

ویژگی‌های امام مهدی عجل‌الله تعالی فرجه الشریف

فرمانروای صالحان

جزء اصلى در تشكيل اجتماع صالح انسانى، خود انسان است.

اصلاحات و تحولات و انقلابها، نخست بايد از درون انسان آغاز گردد، و در حوزه‌ی وجودى او صورت گيرد، و سپس به برون جامعه سرايت كند. اقتصاد، سياست، جنگ، صلح، اخلاق، ضد اخلاق، ارزش‌ها، ضد ارزش‌ها، خوشبختى، بدبختى، ايثار، خودخواهى، مهرورزى، نظم، بى‌نظمى و... همه و همه به انسان باز مى‌گردد. بهترين برنامه‌ها و آموزشها، بايد به دست انسانهاى شايسته اجرا شود وگرنه سودى نمى‌بخشد و تحولى نمى‌آفريند.(8)

«حكومت جهانى مهدى قبل از هر چيز نيازمند به عناصر آماده و با ارزش انسانى است كه بتوانند بار سنگين چنان اصلاحات وسيعى را در جهان بدوش بكشند؛ و اين در درجۀ اوّل محتاج به بالا بردن سطح انديشه و آگاهى و آمادگى روحى و فكرى براى همكارى در پياده كردن آن برنامه عظيم است.»(9) «يقين است كه ياران امامى كه شعاع ضياء قدس، از مشرق وجود او مى‌تابد، بايد پاكان و پاكيزگان باشند. بايد در اردوگاه او خالصان و سره‌شدگان گرد آيند. و چنين خواهد بود.»(10)

این آیه از کلام‌الله مجید به این موضوع اشاره دارد: «وعد اللّه الّذين آمنوا منكم و عملوا الصّالحات ليستخلفنّهم فى الارض...(11)؛ خداوند به كسانى كه اهل ايمان و عمل صالح و داراى شايستگى رهبرى جامعه عدل الاهى باشند، وعده داده است كه آنان را وارثان زمين كند و حكومت زمين را به دستشان سپارد و به ايشان قدرت بخشد تا دينى را كه خداوند براى انسان‌ها پسنديده است، در جهان حاكم كنند، و پس از دوران ترس و اضطراب و ناامنى شان، به امن و امان رساند.»

از پيشوايان بزرگ اسلام نقل شده است كه منظور از اين آيه «هو القائم و اصحابه؛ مهدى و ياران او» هستند.

و در حديث ديگرى مى‌خوانيم: «نزلت فى المهدى؛ آيه دربارۀ مهدى نازل شده است » در حالى كه در اين آيه مهدى و يارانش به عنوان «الّذين آمنوا منكم و عملوا الصّالحات» معرفى شده‌اند. چنانچه در آیات 106-105 سوره انبیا آمده است:« ما در كتاب زبور علاوه بر قرآن مجيد (يا پس از تورات) نوشتيم كه زمين را بندگان صالح و شايسته من در اختيار خواهند گرفت؛ و همين براى گروه عبادت كنندگان (و آنها كه در مسير بندگى خدا گام بر مى‌دارند) براى رسيدن به اهدافشان كافى است. يعنى هنگامى كه شايستگى كافى پيدا كنند، و مصداق زندۀ «عبادى الصّالحون» و بندگان شايستۀ خدا گردند. وارث همۀ ميراثها و مواهب زمين خواهند شد. هم وارث حكومت مادّى و هم حكومت معنوى.

در پاره‌اى از روايات كه در تفسير آيۀ فوق آمده تعبيرات روشنتر و صريحترى در اين زمينه ديده مى‌شود.

از جمله در تفسير معروف «مجمع البيان» در ذيل آيۀ فوق از امام باقر عليه السلام نقل است: «هم اصحاب المهدى فى آخر الزّمان»:

اينها همان ياران مهدى عليه السلام در آخر زمان خواهند بود؛ همان مردان و زنان خود ساخته‌اى كه وارث همۀ ميراثهاى زمين خواهند شد؛ و شايستگى اين رسالت بزرگ را خواهند داشت.

جالب توجّه اينكه، در كتاب «مزامير داوود» كه امروز جزء كتب عهد قديم (تورات) است عين اين موضوع به تعبيرات گوناگون ديده مى‌شود:

از جمله در مزمور  ٣٧  مى‌خوانيم:

زيرا كه شريران منقطع خواهند شد و اما متوكّلان به خداوند وارث زمين خواهند شد، هان بعد از اندك مدّتى شرير نخواهند بود، در مكانش تأمّل خواهى كرد و نخواهد بود امّا حكيمان وارث زمين خواهند شد.

در همان «مزمور  ٣٧ » همين موضوع به تعبيرات ديگرى نيز آمده است:

«... زيرا متبرّكان خداوند وارث زمين خواهند شد، امّا ملعونان وى منقطع خواهند شد - صديقان وارث زمين شده ابداً در آن ساكن خواهند شد»(12)

بنابراين تحقّق اين انقلاب جهانى بدون يك ايمان مستحكم، كه هر گونه ضعف و زبونى و ناتوانى را دور سازند و بدون اعمال صالحى كه راه را براى اصلاح جهان بگشايد، امكان‌پذير نيست و آنها كه در انتظار چنين برنامه‌اى هستند، هم بايد سطح آگاهى و ايمان خود را بالا ببرند و هم در اصلاح خويش و اعمال خود بكوشند.»(13)

برقرارى حكومت اسلامى و گستراندن عدل در روى زمين به دست تواناى حضرت ولى عصر عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف، خود مقدّمه‌اى براى تأمين هدف والاترى است و آن اين كه زمينه‌اى فراهم شود تا بيش‌تر انسان‌ها بتوانند به بيش ترين مراتبِ معرفتِ لايق برسند.

***

صوت

 

 سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان پیرامون حکومت حضرت ولی عصر(عج) و انتظار فرج

***

ویژگی یاران امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر مظم انقلاب مدظله العالی

سربازىِ منجى بزرگى كه مى‌خواهد با تمام مراكز قدرت و فساد بين‌المللى مبارزه كند، احتياج به خودسازى و آگاهى و روشن‌بينى دارد... بزرگترين وظيفه منتظران امام زمان اين است كه از لحاظ معنوى و اخلاقى و عملى و پيوندهاى دينى و اعتقادى و عاطفى با مؤمنين و همچنين براى پنجه درافكندن با زورگويان، خود را آماده كنند... كسى كه در انتظار آن مُصلحِ بزرگ است، بايد در خود زمينه‌هاى صلاح را آماده سازد و كارى كند كه بتواند براى تحقّق صلاح بايستد...(14). وقتى چنين زمينه‌هايى ان‌شاءاللَّه گسترش پيدا كند، زمينه ظهور حضرت بقيةاللَّه ارواحنافداه نيز پديد مى‌آيد و مسأله مهدويت - اين آرزوى ديرين بشر و مسلمين - تحقّق مى‌يابد.(15)

شما مردم عزيز -بخصوص شما جوانان- هرچه كه در صلاح خود، در معرفت و اخلاق و رفتار و كسب صلاحيتها در وجود خودتان بيشتر تلاش كنيد، اين آينده را نزديكتر خواهيد كرد. اينها دست خود ماست. اگر ما خودمان را به صلاح نزديك كنيم، آن روز نزديك خواهد شد؛ همچنان كه شهداى ما با فدا كردن جانِ خودشان آن روز را نزديك كردند. نسلى كه براى انقلاب آن فداكاريها را كردند، با فداكاريهاى خودشان آن آينده را نزديكتر كردند. هرچه ما كار خير و اصلاح درونى و تلاش براى اصلاح جامعه انجام دهيم، آن عاقبت را دائماً نزديكتر مى‌كنيم.(16)

آیت الله بهجت علیه الرحمه

از جمله ـ راه های آمادگی ـ اینکه توبه کند همین توبه باعث می شود که این همه بلاهایی که بر سر شیعه آمده است که واقعا بی‌سابقه است وبلاهای دیگری که تا قبل از ظهور آن حضرت می آید از سر شیعه رفع ودفع گردد.(17)

آیت الله بها الدینی علیه الرحمه

نماز کثافات معنوی را از بین می‌برد. نماز سازنده است، اگر نماز قبول شود، انسان را از صفات حيواني تطهير و پاکش کرده است. اگر انسان به وسيله نماز تطهير شد، همه چيز عوض مي‌شود. اگر نماز مقبول واقع نشد، معلوم است که تطهيرش نکرده است و چيزهاي ديگر هم قبول نمي‌شود. اگر نماز مقبول شد، انسان از بسياري از معاصي، فاصله مي‌گيرد.

کسی که چهل روز با اخلاص صبح کند ینابیع (چشمه‌ها) حکمت بر قلبش ریزش می کند و از آنجا به زبانش... تا آنجا که می توانید اخلاص پیدا کنید بقیه آن را از خدا بخواهید، به ائمه متوسل شوید.(18)

آیت الله انصاری همدانی علیه الرحمه

حاج احمد انصاری، فرزند آیت‌الله انصاری می‌گوید: ایشان وقتی اسم حضرت ولی عصر علیه‌السلام برده می‌شد یک مرتبه تغییر رنگ می‌داد، قیافه‌اش عوض می‌شد، می‌فرمودند:

ظهور نزدیک است ولی اگر دعا کنید نزدیک تر می شود، چون دعا خیلی مؤثر است. هر چه می توانید برای ظهور حضرت دعا کنید.

ضمن این که زیارت عاشورا را زیاد تأکید می کردند که دوستان بخوانند به صورت مستمر، می‌فرمودند زیارت آل یس هم حتماً بخوانید و توسل پیدا کنید به حضرت و از  ایشان بخواهید مشکلات دنیا و آخرت و سیر وسلوک شما را بر طرف کند، چون الان اختیارات با حضرت است.(19)

آیت الله جوادی آملی

آنان كه دل به انتظار راستين سپرده و قلبى مملو از اميد به ظهور امامشان دارند و مى‌دانند كه دير يا زود صالحان، حاكمان زمين خواهند بود و حق به صاحبانش باز مى‌گردد و با محو ستم و بيداد امر جامعه اصلاح و سامان مى‌پذيرد، براى رسيدن به چنين جامعه‌اى خويشتن را اصلاح خواهند كرد و در اصلاح جامعه خود نيز مى‌كوشند، تا زمينه ايجاد و تشكيل آن دولت كريمه را فراهم آورند.

بر همين اساس، آن‌كه منتظر راستين مصلح جهانى است، هم صالح است و هم مصلح. چنين كسى با اقتدا به دعاى مولاى خويش از خداى سبحان چنين مى‌خواهد: اللّهمّ! إنّا نرغب إليك في دولة كريمة، تعزّ بها الإسلام و أهله و تذلّ به النفاق و أهله و تجعلنا فيها من الدعاة إلى طاعتك و القادة إلى سبيلك.(20)

یکی از شروط ظهور...

اوّلين و مشهورترين شرطى كه براى پايان يافتن دوران غيبت امام مهدى عليه السّلام مطرح مى‌شود اين است كه ياران بااخلاصى به تعداد اصحاب جنگ بدر براى آن حضرت فراهم شوند. به طورى‌كه اگر ياران ايشان به اين تعداد نرسد، ظهور نخواهند فرمود. مى‌گويند:

ما در زمان غيبت او وظايفى داريم و بايد عمل كنيم تا شرايط ظهورش فراهم گردد، فرموده‌اند: تا حدّاقل سيصد و سيزده نفر از بندگان صالح و مخلص جمع نشوند، او ظهور نخواهد كرد!

گاهى هم گفته مى‌شود:

... بشر از حضور فعّال آن حضرت در محروميّت باقى بماند، تا آن زمان كه از نسل پاكان، ياران حضرت بقيّة اللّه الاعظم به وجود آيند و آن حضرت را اقامه كنند.(22و21)

ياران امام عليه السّلام از انسيان، بى‌شمار است؛ مانند يمانى با لشكرش و خراسانى با سپاهش و سيد حسنى با يارانش و گيلانى با اعوانش و جعفرى با جمعيّتش و شعيب بن صالح با بيرق‌هاى سياهش(23)،  ساير احزاب شيعه كه در آن سال قيام خواهند كرد و يا آنان كه بعد از خروج به لشكرش ملحق مى‌شوند، ولى آن‌چه كه لازم به ذكر است، ياران خاصّ او است كه در هنگام ظهور و بيعت و خروج همراه امام عليه السّلام خواهند بود.

ياران بر دو قسم است؛ يكى خاصّ الخاص كه سى‌صد و سيزده نفرند و خاص كه ده‌هزار نفرند، فرق اين دو قسم از چند جهت است.

دسته اوّل از طرف امام عليه السّلام در نواحى مختلف زمين در هنگام خروج و جنگ، فرمانداران و امرا (حكّام و علمدار) خواهند بود «... يارانش سى‌صد و سيزده نفر براى او آماده مى‌شوند، آنان پرچمدارانند [ پنجاه نفراز این تعداد زن هستند.] »(24)

اما دستۀ دوّم، تا زمانى كه گروه اوّل در مكّه گرد هم نيايند، خود را ظاهر و آشكار نمى‌كند و در مسجد الحرام براى اخذ بيعت حاضر نمى‌شود، ظهور و بيعت بر اجتماع دستۀ اوّل خواهد شد، اما دستۀ دوّم اين‌گونه نخواهد بود.

پيش از بيعت همگانى، از عده‌اى از گروه اوّل بيعت خصوصى اخذ خواهد شد و آن‌ها اطراف امام عليه السّلام را خواهند گرفت و از او دفاع خواهند نمود، اما گروه دوّم در بيعت عمومى و يا بعد از آن جمع خواهند شد.

البتّه هردو گروه اشخاص معيّنى هستند كه نام و نام پدرانشان و نام محلهايشان در كتابى مسطور و در نزد آن حضرت و ائمّه اطهار عليهم‌السّلام مانند اصحاب سيّد الشهدا عليه السّلام محفوظ است.

به عبارت ديگر امتياز آن‌ها در اين است كه بايد سى‌صد و سيزده تن جمع شوند تا حضرت خود را آشكار سازد و آن‌ها فرماندهان و پرچمدارانند و ده‌هزار نفر هم بايد باشند تا از مكّه بيرون شده و خروج نمايد و آن‌ها برگزيدگان سرى دوّم هستند، نه اين‌كه انصار و ياران امام، منحصر به اين افراد است و نه وجود سى‌صد و سيزده تن در اصل ظهور آن حضرت مدخليّت داشته باشد، بلكه اجتماع آن‌ها در بروز و ظهور مدخليّت دارد؛ چون ظهور آن حضرت، به انقضاى مدّت معيّن و سرآمد حكمت و تحقق شرايط و ظهور علامات بستگى دارد؛ زيرا براى غيبت مدّتى و براى حجاب مصلحتى و ظهور را شرايطى هست.(25)

پس امام در روز اوّل ظهور با سى‌صد و سيزده نفر به تعداد ارتش بدر، به عنوان فرماندهان و با ده‌هزار سرباز خاص شروع خواهد كرد.(26)

***

تشرفات

حکايت عطار بصراوی

شخص عطاري از اهل بصره مي گويد: روزي در مغازه عطاريم نشسته بودم که دو نفر براي خريدن سدر وکافور به دکان من وارد شدند. وقتي به طرز صحبت کردن وچهره هايشان دقت کردم، متوجه شدم که اهل بصره وبلکه از مردم معمولي نيستند به همين جهت از شهر وديارشان پرسيدم، اما جوابي ندادند.

من اصرار مي کردم، ولي جوابي نمي دادند. به هر حال من التماس نمودم، تا آن که آنها را به رسول مختار (صلى الله عليه وآله وسلم) وآل اطهار آن حضرت قسم دادم. مطلب که به اين جا رسيد، اظهار کردند: ما از ملازمان درگاه حضرت حجت (عليه‌السلام) هستيم.

يکي از جمع ما که در خدمت مولايمان بود، وفات کرده است، لذا حضرت ما را مامورفرموده اند که سدر و کافورش را از تو بخريم.

همين که اين مطلب را شنيدم، دامان ايشان را رها نکردم و تضرع واصرار زيادي نمودم که مرا هم با خود ببريد. گفتند: اين کار بسته به اجازه آن بزرگوار است وچون اجازه نفرموده اند، جرات اين جسارت را نداريم.

گفتم: مرا به محضر حضرتش برسانيد، بعد همان جا، طلب رخصت کنيد اگر اجازه فرمودند، شرفياب مي شوم والا از همان جا برمي گردم ودر اين صورت، همين که درخواست مرا اجابت کرده ايد خداي تعالي به شما اجر وپاداش خواهد داد، اما بازهم امتناع کردند.

بالاخره وقتي تضرع واصرار را از حد گذراندم، به حال من ترحم نموده ومنت گذاشتند وقبول کردند.

من هم با عجله تمام سدر وکافور را تحويل دادم و دکان را بستم وبا ايشان براه افتادم، تا آن که به ساحل دريا رسيديم. آنها بدون اين که لازم باشد به کشتي سوار شوند، بر روي آب راه افتادند، اما من ايستادم.

متوجه من شدند و گفتند: نترس، خدا را به حق حضرت حجت عجل اللّه تعالي فرجه الشريف قسم بده که تو را حفظ کند. بسم اللّه بگو وروانه شو.

اين جمله را که شنيدم، خداي متعال را به حق حضرت حجت (ارواحنا فداه) قسم دادم وبرروي آب مانند زمين خشک به دنبالشان براه افتادم تا آن که به وسط دريا رسيديم. ناگاه ابرها به هم پيوستند وباران شروع به باريدن کرد. اتفاقا من در وقت خروج از بصره، صابوني پخته وآن را براي خشک شدن در آفتاب، بر پشت بام گذاشته بودم. وقتي باران را ديدم، به ياد صابونها افتادم وخاطرم پريشان شد.

به محض اين خطور ذهني، پاهايم در آب فرو رفت، لذا مجبور به شنا کردن شدم تا خود را از غرق شدن، حفظ کنم، اما با همه اين احوال از همراهان دور مي ماندم. آنها وقتي متوجه من شدند  ومرا به آن حالت ديدند، برگشتند و دست مرا گرفتند و از آب بيرون کشيدند و گفتند: از آن خطور ذهني که به فکرت رسيد، توبه کن و مجدداخداي تعالي را به حضرت حجت (عليه السلام) قسم بده.

من هم توبه کردم ودوباره خدا را به حق حضرت حجت (عليه السلام) قسم دادم وبر روي آب راهي شدم.

بالاخره به ساحل دريا رسيديم واز آن جا هم به طرف مقصد، مسير را ادامه داديم. مقداري که رفتيم در دامنه بيابان، چادري به چشم مي خورد که نور آن، فضا را روشن نموده بود. همراهان گفتند: تمام مقصود در اين خيمه است و با آنها تا نزديک چادر رفتم و همان جا توقف کرديم.

يک نفر از ايشان براي اجازه گرفتن وارد شد و درباره آوردن من با حضرت صحبت کرد، به طوري که سخن مولايم را شنيدم، ولي ايشان را چون داخل چادر بودند، نمي ديدم حضرت فرمودند: ردوه فانه رجل صابوني، يعني او را به جاي خود برگردانيد و دست رد به سينه اش بگذاريد، تقاضاي او را اجابت نکنيد و در شمار ملازمان ما ندانيد، زيرا او مردي است صابوني.

اين جمله حضرت، اشاره به خطور ذهني من در مورد صابون بود، يعني هنوز دل را از وابستگيهاي دنيوي خالي نکرده است تا محبت محبوب واقعي را در آن جاي دهد وشايستگي همنشيني با دوستان خدا را ندارد.

اين سخن را که شنيدم وآن را بر طبق برهان عقلي و شرعي ديدم، دندان اين طمع را کنده و چشم از اين آرزو پوشيدم ودانستم تا زماني که آيينه دل، به تيرگيهاي دنيوي آلوده است، چهره محبوب در آن منعکس نمي شود وصورتي مطلوب، در آن ديده نخواهد شد چه رسد به اين که در خدمت وملازمت آن حضرت باشد.(27)

***

شعری از قیصر امین پور درباره ی امام مهدی (عج)

صبح بی تو رنگ بعد از ظهر یک آدینه دارد/ بی تو حتی مهربانی حالتی از کینه دارد

بی تو می گویند تعطیل است کار عشقبازی/ عشق اما کی خبر از شنبه و آدینه دارد

جغد بر ویرانه می خواند به انکار تو ، اما/ خاک این ویرانه ها بویی از آن گنجینه دارد

خواستم از رنجش دوری بگویم یادم آمد/ عشق با آزار ،خویشاوندی دیرینه دارد

روی آنم نیست تا در آرزو دستی برآرم/ ای خوش آن دستی که رنگ آبرو از پینه دارد

در هوای عاشقان پر می کشد با بیقراری/ آن کبوتر چاهی زخمی که او در سینه دارد

ناگهان قفل بزرگ تیرگی را می گشاید/ آنکه در دستش کلید شهر پر آیینه دارد(28)

***

امام مهدی(عج) در کلام شهیدان

برگرفته از وصیت نامه شهدا

سعی کنید خودتان را چنان بسازید که آمادگی ظهور حضرت مهدی (عج) را داشته باشید.

بنده حقیر خداوند محسن گلستانینگارش به تاریخ ۳۰/۰۷/۱۳۶۳

همه شما را به پیروی از امام و آمادگی برای قیام حضرت صاحب ، سفارش می‌كنم.

بنده خدا حمید قلنبر5/11/1359 

- السلام علیک یا سیدی و مولای یا صاحب الزمان! سلام بر تو که خلیفة الرحمن و حجة الله و بقیة الله در عالم و کشتی نجات این امت هستی. جان من و همه عالمیان فدای تو باد! خداوند فرج و ظهور تو را نزدیک گرداند و ما را به واسطه شما بر دشمنان جدتان نصرت عطا فرماید و دینی را که مورد رضای اوست بر عالم بگستراند و زمین را پس از آنکه از ظلم و عدوان لبریز شده، از عدالت سرشار گرداند

اگر خداوند پیش از ظهور شما شهادت را روزی‌ام فرمود، از خداوند می‌خواهم مرا با بقیه شهیدان، برای یاری تو به این دنیا بر گرداند تا در زیر پرچم تو با دشمنانت بجنگیم و یک بار دیگر شیرینی شهادت را در زیر لوای شما تجربه کنیم. به درستی که خداوند شنوا و اجابت کننده است.

فقیر رحمت پروردگار؛ حسان اللقیس(29)

***

نوا 

مناجات با امام زمان(عج)

 

مناجات با امام زمان(عج) با نوای سید مهدی میرداماد

مناجات با امام زمان(عج) با نوای حاج مهدی سلحشور

مناجات با امام زمان(عج) با نوای حاج امیر عباسی

---------------------------------------------------------

منابع و پی نوشت‏‏ ها:

1- در المحجة البيضاء، جلد 8، صفحه 245 به نقل از  پيامبر اكرم(ص)  آمده:

«خصلتان اتباع الهوي و طول الامل، فاما اتباع الهوي فانه يعدل عن الحق، اما طول الامل فانه يحبب الدنيا; شديدترين چيزي كه از آن بر شما مي ترسم دو خصلت است: پيروي از هوا و آرزوي طول و دراز; زيرا هواپرستي شما را از حق بازمي دارد و اما آرزوي دور و دراز شما را حريص بر دنيا مي كند.»

2- نماز و دعا. در روایت آمده که هر وقت می خواهید با خدا حرف بزنید، نماز بخوانید، نماز مستحبی بخوانید.

3- چهارده معصوم علیهم السلام

5و4-  امام مهدی (عج) در  نامه های خود به شیخ مفید می فرمایند: سعی کنید اعمال شما طوری باشد که شما را به ما نزدیک سازد و از گناهانی که موجب نارضایتی ما را فراهم نماید بترسید و دوری کنید...اگر پیروان ما - كه خدای آنان را در فرمانبرداری خویش توفیق ارزانی بدارد.

براستی در راه وفای به عهد و پیمانی كه بر دوش دارند، همدل و یكصدا بودند، هرگز خجستگی دیدار ما از آنان به تأخیر نمی افتاد و سعادت دیدار ما، دیداری بر اساس عرفان و اخلاص از آنان نسبت به ما، زودتر روزی آنان می گشت. ‎

از این رو (باید بدانند كه) جز برخی رفتار ناشایسته آنان كه ناخوشایند ما است و آن عملكرد را زیبنده اینان نمی دانیم، عامل دیگری ما را از آنان دور نمی دارد. احتجاج مرحوم طبرسی،ج2ص495

6- راه ایجاد ارتباط با اهل بیت علیهم‏السلام و مخصوصاً حضرت ولیّ‌عصر(عج) عبارت است از «معرفت خداوند متعال» و بعد «اطاعت محض از پروردگار» این دو، موجب حبّ به خداوند و محبّت نسبت به همة کسانی که خداوند آنها را دوست می‌دارد؛ مثل انبیا و اوصیا مخصوصاً علاقه و ارتباط با محمّد و آل محمّد(ع) می‌شود که نزدیک‌ترین آنها به ما حضرت صاحب‌الامر(عج) است.

7- غیبت نعمانی ترجمه عزیزی ص420-419 حدیث 239-16

    8- عصر زندگی و چگونگی آینده انسان و اسلام (پژوهشی در انقلاب جهانی امام مهدی ، ج1 محمد حکیمی ص205

9- حکومت جهانی مهدی عج آیت الله ناصر مکارم شیرازی ص100

10- خورشید مغرب محمدرضا حکیمی ص344

11- آیه 55 سوره نور

12- حکومت جهانی مهدی عج آیت الله ناصر مکارم شیرازی ص114-113

13- همان ص105

14- بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم  30/07/1381   

15- بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم 25/09/1376

16- بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم22/08/1379

17- امام زمان در کلام اولیای ربانی ص45

18- امام زمان در کلام اولیای ربانی ص26

19- همان ص15

20-امام مهدی موجود موعود آیت الله جوادی آملی ص184

21- راز پنهانی و رمز پیدایی جلد1 محمد بنی هاشمی ص275

22- كمال هستى در عصر ظهور، ص 14

23 -معجم أحاديث امام المهدى:1 / 401 ح  261

24- ترجمۀ غيبت نعمانى: باب  20  ص  368 

25- تلخيص از كتاب‌هاى گوناگون بخصوص از مهدى منتظر: ص 325 به بعد

26- سیمای جهان در عصر امام زمان (عج)،  امینی گلستانی ج 2 ص43

27- برکات حضرت ولی عصر (عج) حکایات عبقری حسان صص336-335 به نقل از عبقری الحسان ج2 ص134 س42

28- یار غایب از نظر، محمحجتی ص162

29- پایگاه تخصصی و اطلاع رسانی دفاع مقدس ، فاتحان