تست شماره یک برای پیام ویژه تست شماره دو برای پیام ویژه این یک پیام سوم ویزه است برای ارسال این یکی از پیام چهارم های ویژه است 0
ارکان نهاد
برنامه ها
جشنواره ها
کارگاه ها
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
مسابقات
مسابفات
اسامی برندگان
حلقه های معرفت
آشنایی با حلقه های معرفت
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
کرسی های آزاد اندیشی
آشنایی با کرسی های آزاد اندیشی
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
نهضت تفسیر
آشنایی با نهضت تفسیر
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
احکام دانشجویی
مفاهیم و اصطلاحات احكام
پایگاه اطلاع رسانی مراجع معظم تقلید
احکام شرعی
دانش افزایی سیاسی
آشنایی با دانش افزایی سیاسی
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
سیاسی
مباحث روز
ولایت فقیه
انقلاب اسلامی
جریان شناسی سیاسی
بیداری اسلامی
جنگ نرم
اصطلاحات سیاسی
فرهنگی
فرق و ادیان
قرآن و احادیث
اهل بیت
مهدویت
امام خمینی
مقام معظم رهبری
سایر شخصیت ها
اجتماعی و هنری
ورزشی
نشریات
سبک زندگی
اخلاق دانشجویی
توصیه های تربیتی
فضائل اخلاقی
رذائل اخلاقی
تالار گفتگو
کرسی مجازی
هم اندیشی مجازی (ویژه اساتید)
گالری تصاویر
فیلم و کلیپ
اینفوگرافی
گالری صوتی
کاریکاتور
دانلودها

فیس بوک پولی شد!

تعداد بازدید : 1256

فیس بوک پولی شد!
پول و فیس بوک
به گزارش آسوشیتدپرس (AP)، اکنون با طرح آزمایشی جدید "فیس بوک" کاربران قادر خواهند بود تا پیغام ‌های خود به کاربران خارج از لیست دوستان فیس بوکی را به طور مستقیم به صندوق اصلی پیام‌ ها و تنها با پرداخت یک دلار، ارسال کنند.


شبکه ی اجتماعی "فیس ‌بوک" (Facebook) در تازه ‌ترین تلاش خود برای افزایش درآمد، پیام‌ های فیس بوکی را پولی کرده است. "فیس بوک" در این اقدام آزمایشی از کاربرانی که قصد دارند به یکی از کاربران "فیس ‌بوک" که در لیست دوستانشان نیستند، پیام ارسال کنند یک دلار دریافت می ‌کند. این شبکه ی اجتماعی در ازای دریافت این یک دلار به کاربران قول می‌ دهد تا پیغام آن‌ ها به جای رفتن در بخش "Other" به صندوق پیام‌ های اصلی کاربران فرستاده شود. بر اساس اعلام "فیس بوک" در بخش راهنمایی که اغلب کاربران، این بخش را نادیده می ‌گیرند بخشی از پیغام‌ هایی که توسط افرادی خارج از لیست دوستان به کاربر ارسال می‌ شود نیز به این بخش ارسال می‌ شود. (بخش "Other" در قسمت پیام‌ های "فیس بوک" در سال 2011 آغاز به کار کرد و به طور معمول پیغام‌ هایی که چندان به پیام‌ های روتین کاربر ارتباطی ندارند به این بخش منتقل می‌ شوند.)


به گزارش آسوشیتدپرس (AP)، اکنون با طرح آزمایشی جدید "فیس بوک" کاربران قادر خواهند بود تا پیغام ‌های خود به کاربران خارج از لیست دوستان فیس بوکی را به طور مستقیم به صندوق اصلی پیام‌ ها ارسال کنند.

این غول اینترنتی در تلاش است تا برای توجیه افزایش تعداد آگهی‌ های تبلیغاتی، استدلال هایی را ارائه کند تا به کاربران بفهماند درآمدهای تبلیغاتی تنها گزینه ی پیش روی این شبکه ی اجتماعی برای عرضه ی خدمات به صورت رایگان می باشد

این روند در حالی صورت می پذیرد که چندی پیش سه مدیر ارشد شرکت "فیس ‌بوک" مبلغ قابل توجهی از سهام خود را فروختند. "مارک اندریسون"، عضو هیئت مدیره ی "فیس‌ بوک" 54 میلیون دلار از سهام خود در این شبکه ی اجتماعی غول پیکر را فروخت تا از محل فروش آنها بدهی‌ های مالیاتی خود را پرداخت کند. در همین حال "دونالد گراهام"، رییس و مدیر عامل "واشنگتن پست" که از مدیران ارشد "فیس‌ بوک" هم به شمار می‌ رود نیز، شش میلیون و 700 هزار دلار از سهام خود را به فروش رساند. البته مشخص گردید که وی نیز سهام خود را برای پرداخت بدهی ‌های مالیاتی فروخته است.

"شریل سندبرگ" نیز دیگر مدیر "فیس ‌بوک" می باشد که چند روز پس از فروش سهام دو مدیر ارشد این شرکت، اقدام به فروش سهامی بالغ بر چهار میلیون و 200 هزار دلار از مجموع سهام های خود نمود و سپس سهام فروخته شده خود را طی هفته‌ های بعدی تا به امروز به 15 میلیون دلار رساند.


البته باید توجه داشت که "فیس ‌بوک" در سال گذشته تعداد آگهی ‌های خود در صفحات برخی از کاربرانش را از 5 به 7 عدد افزایش داده است و این مهم در زمانی رخ داد که مرکز پشتیبانی این شرکت گفته بود قرار نیست تعداد آگهی‌ های تبلیغاتی در هر صفحه از عدد 6 تجاوز کند. از سوی دیگر "فیس ‌بوک" در اوایل ماه فوریه ی سال 2012 اولین سهام عمومی خود را روانه ی بورس نمود و به همین خاطر تلاش فراوانی نمود تا قبل از زمان مقرر عرضه در بورس، سقف درآمدهای خود را تا حد امکان افزایش دهد و در این مسیر از هیچ امری فروگذار نکرد.
پول و فیس بوک
این نکته را نباید از نظر دور داشت که افزایش تعداد آگهی‌ ها اگرچه می ‌تواند هدف این شبکه ی اجتماعی در زمینه افزایش درآمد را برآورده سازد، اما ممکن است باعث کاهش بازدید از لینک ‌های تبلیغاتی منتشرشده شود، چرا که ثابت شده، کاربران معمولاً در هر صفحه بر بیش از یک آگهی کلیک نمی‌ کنند. از این نظر، افزایش تعداد آگهی ‌ها در کوتاه مدت ممکن است هم صاحبان آگهی‌ های تبلیغاتی و هم کاربران "فیس ‌بوک" را دلسرد کند.

این روند در حالی صورت می پذیرد که چندی پیش سه مدیر ارشد شرکت "فیس ‌بوک" مبلغ قابل توجهی از سهام خود را فروختند

این غول اینترنتی در تلاش است تا برای توجیه افزایش تعداد آگهی‌ های تبلیغاتی، استدلال هایی را ارائه کند تا به کاربران بفهماند درآمدهای تبلیغاتی تنها گزینه ی پیش روی این شبکه ی اجتماعی برای عرضه ی خدمات به صورت رایگان می باشد. اما اصل ماجرا از این قرار است که "فیس بوک" با بحران مالی جدی روبرو گشته که هر روز بر عمق آن افزوده می شود و اگر مدیران این شرکت نتوانند راه حل مناسبی برای آن پیدا کنند، به زودی این غول عظیم اینترنتی به ورطه ی نابودی کشانده می شود.