تست شماره یک برای پیام ویژه تست شماره دو برای پیام ویژه این یک پیام سوم ویزه است برای ارسال این یکی از پیام چهارم های ویژه است 0
ارکان نهاد
برنامه ها
جشنواره ها
کارگاه ها
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
مسابقات
مسابفات
اسامی برندگان
حلقه های معرفت
آشنایی با حلقه های معرفت
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
کرسی های آزاد اندیشی
آشنایی با کرسی های آزاد اندیشی
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
نهضت تفسیر
آشنایی با نهضت تفسیر
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
احکام دانشجویی
مفاهیم و اصطلاحات احكام
پایگاه اطلاع رسانی مراجع معظم تقلید
احکام شرعی
دانش افزایی سیاسی
آشنایی با دانش افزایی سیاسی
برنامه های آتی
برنامه های اجرا شده
سیاسی
مباحث روز
ولایت فقیه
انقلاب اسلامی
جریان شناسی سیاسی
بیداری اسلامی
جنگ نرم
اصطلاحات سیاسی
فرهنگی
فرق و ادیان
قرآن و احادیث
اهل بیت
مهدویت
امام خمینی
مقام معظم رهبری
سایر شخصیت ها
اجتماعی و هنری
ورزشی
نشریات
سبک زندگی
اخلاق دانشجویی
توصیه های تربیتی
فضائل اخلاقی
رذائل اخلاقی
تالار گفتگو
کرسی مجازی
هم اندیشی مجازی (ویژه اساتید)
گالری تصاویر
فیلم و کلیپ
اینفوگرافی
گالری صوتی
کاریکاتور
دانلودها

بهترین و بدترین فیلم در باره ی روحانی کدام فیلم ها بودند؟

تعداد بازدید : 1148
بهترین و بدترین فیلم در باره ی روحانی کدام فیلم ها بودند ؟

نشست تخصصی همایش - جشنواره روحانی در قاب سینمابا موضوع روحانی، جوانی، سینما در سینما با حضور حجت الاسلام رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی ، مسعود ده نمکی کارگردان و علی معلم کارشناس مجری در سالن شماره دو سینما فلسطین برگزار شد.

معلم در این نشست گفت: به طور طبیعی باید بین سینما و روحانیت پیوند زودتری برقرار می شد. در سینمای ایران بعد از رحلت امام خمینی (ره) چیز زیادی در مورد روحانیت گفته نشد و تاکنون حدود 5 فیلم داریم و قبل از انقلاب هم در دایی جان ناپلئون آخوند درباری داشتیم و فیلمفارسی زیاد به روحانیت نپرداخت.

وی یادآور شد: در مجموعه سلطان صاحبقران علی حاتمی هم روحانی می بینیم اما باید آخوند صمیمی مردم پسند با کسی که نقش عامل حاکمیت را دارد، جدا شود و احکام و تعریف آن برای سینماگران تبیین شود که متاسفانه احکام تصویری درستی نداشتیم و در فیلمهایمان روحانی را به صورت شعاری نمایش دادیم.

حجت الاسلام رسایی همچنین به کوتاهی سینمای ایران در نزدیک شدن به مقوله روحانیت اشاره کرد و گفت: از عمر صنعت سینما 100 سال می گذرد و روحانیت هم از یکهزار و 400 سال پیش وجود داشته و هر دو به عنوان یک ابزار هستند و سابقه این دو به اندازه هم نیست اما می توان هر دو را به عنوان تبلیغ و وسیله ای برای ارتباط هر چه بهتر با مخاطب استفاده کرد.

به یاد دارم برای نمایش آثار سخیف قبل از انقلاب مردم سینما آتش می زدند و این فصل الخطاب به همه جهش و سمت و سویی صحیح داد. حالا هم معتقدم سینماگرانی موفق خواهند شد که این سوابق را به یاد داشته باشند و به ابعاد مختلف روحانیت بپردازند

 

وی یادآور شد: برگزاری همایش روحانی در قاب سینما را به فال نیک می گیریم تا بتوان باب مباحث کلیدی و اصلی را باز کرد و امیدوارم بیشتر روحانی را در سینما ببینیم.

رسایی ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب در ابتدای بازگشت به ایران فصل الخطابه داد که ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم.

این روحانی تاکید کرد: به یاد دارم برای نمایش آثار سخیف قبل از انقلاب مردم سینما آتش می زدند و این فصل الخطاب به همه جهش و سمت و سویی صحیح داد. حالا هم معتقدم سینماگرانی موفق خواهند شد که این سوابق را به یاد داشته باشند و به ابعاد مختلف روحانیت بپردازند.

رسایی تاکید کرد: فیلم مارمولک نمونه بد این سینماست و رسوایی نمونه خوب و در زیر نور ماه و طلا و مس هم به روحانیت پرداخته شده و باز هم می توان به مطالعه به این کار پرداخت.

رسایی افزود: خوب است نقاط مثبت و منفی روحانیت به چالش کشیده شود اما نکات منفی مارمولک پر رنگ و زننده بود.

وی گفت: ما هم در زمینه احکام سینما که معلم به آن اشاره کرد، راه حل داریم و کسانی که در حوزه علمیه کار کردند کار بهتری ارایه دادند چون خودشان عمق قضیه را درک کرده و سینماگران دراین زمینه کم کاری کردند و وارد این مقوله نشدند و خود قد و قواره سینمای ایران را پایین آورند.

حجت الاسلام رسایی ادامه داد: من جزو شورای صدور پروانه نمایش هستم و فیلمهایی می بینیم که سینمادار راضی به اکران آن نیست و در جامعه نیز بازتاب و مفهوم خوبی ندارد.

 

مسعود ده نمکی کارگردان سینما نیز در این نشست گفت که باید زمینه ها آماده شود تا در مورد روحانی فیلم بسازیم در حالیکه هیچ مفری نداریم و در حوزه سینما کتاب 30 سال پیش تدریس می شود.

کارگردان فیلم رسوایی ادامه داد: اگر در این مملکت گرانی می شود و اخلاق از بین می رود باید روحانیون پاسخگو باشند و ما هم در این زمینه دست و پا بسته ایم و تکلیف خود را نمی دانیم.

ده نمکی ادامه داد: شهید آوینی می تواند به این نوع سینما ایراد بگیرد چرا که او راه های مختلفی را رفته ، اما ما این راهها را نشان مخاطبان ندادیم.

وی توضیح داد: به عنوان نمونه فیلم ما فرشته نیستیم را که می بینیم عاشق کلیسا می شویم. پس ماییم که باید ظرفیت ها را در این زمینه زیاد کنیم و بتوانیم از خطوط قرمز عبور کنیم